“We zijn erg blij met de komst van nieuwe testapparatuur voor Schiphol karren op de technische afdeling van Pantar. Hierdoor kunnen onze medewerkers zich blijven ontwikkelen,” aldus Pantars teamleider Jannis van der Lijcke tijdens de officiële ‘opening’ van het apparaat. Pantar onderhoudt jaarlijks zo’n 11.000 karren die door reizigers op Schiphol worden gebruikt. Samen met de maker van de nieuwe apparatuur, Willem Zwolsman van ZS Logistiek, heeft hij het hele proces stap voor stap doorgenomen wat betreft werkwijze en materiaalgebruik. Dat is bijvoorbeeld terug te zien in het gebruik van veel afbeeldingen en rode kruizen bij afgekeurde onderdelen, zodat Pantar-medewerkers goed kunnen zien wat gerepareerd moeten worden. Voorheen werden alle handelingen bijgehouden op papier. Dat is nu geautomatiseerd, de informatie komt in de ‘cloud’. Een nieuwe manier van werken voor de monteurs. Pantar-medewerker Laurens: “Ik vind het altijd erg leuk om met nieuwe apparatuur te werken. We krijgen natuurlijk nog wel instructie zodat we precies weten hoe we hiermee om moeten gaan.”

Tijdens de officiële opening kwamen betrokkenen – van Schiphol en Hago Trolley Logistics – langs op de werkplaats van Pantar om het resultaat te bekijken, waar zij met z’n allen aan hebben gewerkt. Het nieuwe testapparaat en het bijbehorende systeem moeten het gebruik en onderhoud van de karren optimaliseren. Goedwerkende karren zijn voor reizigers, en dus voor Schiphol, erg belangrijk.

opening-testapparatuur-schiphol